• Podeľte sa o pozitívnu skúsenosť z našej spolupráce a odporučte nás Vašim známym a priateľom:
 Udalosti
 Kontakt
Mgr. Anežka Neupauerová - aNoW
  Americká 195
  034 82   Lúčky
  tel.: +421 917 566 030
 
krátky popis banneru
 Facebook live stream
 Novinky
Školský rok začal, tak môžme začať aj my :) 10.07.2019   Školský rok začal, tak môžme začať aj my :) - Tešíme sa na vás :) stačí napísať :)

Príprava je dôležitá

Prvé kroky

Pustiť sa do niečoho strmhlav je niekedy fajn, ale občas treba najskôr aspoň napočítať do desať a potom začať. V mojom prípade napočítať do desať znamenalo moje sebapozorovanie a získanie informácií o sebe. Potrebovala som sa dostať z osobného bludného kruhu. Napriek tomu, že sa pravidelne hýbem / plávanie, nordic walking, občas turistika /, mala som pocit, že moje telo neregeneruje tak, ako má. Bola som nahnevaná sama na seba, že nevládzem najmä do strmšieho kopca a príliš rýchlo sa zadýcham .  A okrem toho mám dlhodobo problém s tým, aby som sa normálne vyspala, to bolo na prvom mieste a aj mojím najdôležitejším cieľom, pre ktorý som sa rozhodla do Klubu ranostajov vstúpiť. Predpokladala som, že pravidelnosť naučí moje telo aj vypýtať si svoju dávku plnohodnotného spánku, počas ktorého si dostatočne oddýchne.  No áno, myslím, že táto úvaha zlá nebola, ale keďže pozorovanie bolo cielené, zistila som, že môj zlý spánok a neustála únava má okrem iného aj  niekoľko základných príčin:
  1. Keď idem spať, nevypínam si zvuky na telefóne a ani na žiadnom inom zariadení – výsledok? Pípa, cinká mi kedykoľvek, čokoľvek a ja namiesto toho, aby som to vypla, tak to prečítam, odpoviem alebo minimálne skontrolujem, či nehorí :(
  2. Mám v telefóne aplikácie, ktoré mi berú množstvo času, lebo im množstvo času venujem :(
  3. Kávu si dávam hocikedy :(
  4. Nedostriehnem časove posledné jedlo pred spaním a potom ma v spánku zobudí ťažoba v žalúdku :(
  5. Kým zaspím, počúvam hudbu, ktorá hrá dovtedy, kým sa v noci zobudím a nevypnem ju :(
No niečo málo z rušičov, ktoré mi znepríjemňujú  to, aby som sa normálne vyspala a oddýchla si. Súkromný výskum poukázal jasne na to, čo je potrebné odstrániť. A počas toho som samozrejme čítala, podčiarkovala ďalej. A dozvedela som sa len to, na čo som vlastne prišla aj sama. Všetko to, čo som napísala sú veci, ktoré z nás robia kybernetických zombie závislých od rozptýlení . Každé pípnutie nás vyruší z aktivity, či rozhovoru. Máme pocit, že hneď v tú chvíľu je potrebné to riešiť, vybaviť. Opúšťame príjemné rozhovory, strácame kontext v diskusii, celkový záujem, oberáme sa o energiu.  Ani neviem, prečo som si to uvedomila práve teraz, v tomto čase. Je možné, že to bolo spôsobené tým, že neustála únava a drobné zdravotné problémy ma začali otravovať natoľko, že som sa rozhodla konať.

A tak som sa pustila do odstraňovania „rozptýlení“. Vymazala som niekoľko aplikácií v telefóne, ktoré vydávali príchodom správ neustály zvuk. Keďže sme sa presťahovali, nemala som vyriešenú telku. Občas sme si mrkli niečo z internetu, ale zväčša vola vypnutá. Už funguje. Zapínam ju, ale skôr v nej ide / keď som doma sama/ nejaká rozhlasová stanica a v podstate som jej obsah vymenila za knihy / ale tie som čítala aj predtým :) /. Telefón  aj niektoré aplikácie stále používam, ale v obmedzenom režime. A v podstate som im vďačná aj za to, že som sa rozhodla pre túto zmenu. Lebo vďaka nim som sa dostala k výzve, ku knihe a vďaka nim sa môžem podeliť aj o svoje pocity, či malé úspechy a boje.  Takže vďaka za ne. Ale vždy s rozumom!

V knihe som sa dočítala, že proces automatizácie vstávania o piatej aj so všetkým, čo k tomu patrí, by mal trvať 66 dní. Nuž, nie je to málo, ale rozhodla som sa, tak idem do toho. Dala som si taký malý cieľ. Aj keď viem, že to nebude ľahké a asi budem viackrát ráno používať výrazy, ktoré by bolo najlepšie vypípať, budem všetky tieto pocity, výhry aj prehry zaznamenávať a uvidím, aké to prinesie ovocie. Ale som naklonená uveriť... keďže už tretí mesiac takmer každý deň plávam a týždeň odstávky plavárne kvôli pravidelnej údržbe zo mňa spravil „ zúrivú veľrybu prahnúcu po vode :)“

Ako sa vraví, čas ukáže. Vždy som chcela pracovať v armáde. Či by som to dala , to netuším, ale aktuálne som si taký malý armádny režim nastavila sama :) 

A podelím sa o to aj s vami  :) a možno vám pár riadkov dá niekedy viac , ako celý večer strávený  napr. „ pri farme“ :(  No ale každý vieme, čo je pre nás obohacujúce :) 

Tak teda ja na zajtra nastavujem budik na 4,45, lebo o 5,00 už budem cvičiť .... do spotenia :)

Čítame sa :)

PS: jednou z úloh je aj písanie denníka. Vytvorila som si takú formu, ktorú predpokladám postupne vylepším, zatiaľ mi to vyšlo takto :) 

Možno sa zdá, že písanie denníka je ďalšia zo zbytočností, ale takéto písanie napr.znásobuje pozornosť, prináša jasnú predstavu , zaznamenáva, v čom sa nám darí / možno na to niekto vymyslí nejakú appku, ale na emočnú stránku, neviem, ale nič nie jen emožné chichi / , spôsobuje uvoľnenie, aktivuje vedomú vďačnosť a ďalšie iné veci.... to si ale môžte prečítať :) Keď si vieme nájsť čas ďubkať hodiny do telefónu, pár minút zapisovania do denníka nás nezabije :) retro predsa letí :)